چگونه می توانیم رسید خوانده شدن ایمیل توسط گیرنده را در Gmail فعال کنیم ؟

اپلیکیشن اندرویدی جیمیل

برخلاف برنامه های پیام رسان ، در سرویس های ایمیل از جمله Gmail ، شما نمی توانید به صورت معمول از خوانده شدن ایمیل توسط گیرنده مطلع شوید .با این حال هنوز راه هایی برای فعال کردن رسید خوانده شده (Read Receipts ) در جیمیل وجود دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت .


ویژگی read receipts یا رسیدهای خواندن ، در حال حاضر تنها محدود به حساب های کاری و مدرسه ای جیمیل می باشد و در اکانت های معمولی این سرویس که اکثر ما از آن استفاده می کنیم ، چنین چیزی وجود ندارد و شما باید به کمک برنامه ها و افزونه های شخص ثالث ، رسیدهای خوانده شده را فعال کنید .به طور خلاصه اگر حساب Gmail سازمانی دارید (مانند حساب گوگل Workspace) می توانید رسید های خوانده و ارسال شده را در داخل برنامه موبایل و دسکتاپ چیمیل فعال کنید

به این منظور شما باید در زمان ارسال یک ایمیل ، روی دکمه سه نقطه ( more ) کلیک کنید و سپس از منوی باز شده گزینه گزینه Request read receipt را انتخاب کنید .اگر این گزینه را نمی بینید ، به این معناست که حساب شما از این ویژگی برخوردار نیست و باید از روش های جایگزین مانند نصب یک افزونه یا برنامه شخص ثالث استفاده کنید .

از چه برنامه یا افزونه ای برای دریافت رسید خوانده شدن ایمیل ها توسط گیرنده در Gmail استفاده کنیم ؟

اگر می خواهید رسید دریافت و خوانده شده ها را برای یک حساب معمولی جیمیل داشته باشید ، Mailtrack یک گزینه رایگان و مناسب برای این کار است .این برنامه با اضافه کردن یک تصویر کوچک به ایمیل های ارسالی شما ، می تواند آنها را ردیابی و خوانده شدن آنها را به شما نشان دهد با این حال می توانید با استفاده از نسخه پولی برنامه ، این تصویر کوچک را از ایمیل های خود حذف کنید .

برای شروع ابتدا افزونه Mailtrack را روی مرورگر کروم خود نصب کنید .پس از نصب افزونه ، صفحه ای به شکل زیر برای شما باز می شود که باید روی دکمه Connect with Google برای اتصال برنامه با حساب شما ، کلیک کنید .

افزونه کروم برای فعال کردن رسید های خوانده شدن ایمیل توسط گیرنده

در این صفحه باید ، حساب مورد نظر را که می خواهید Mailtrack به آن متصل شود ، را انتخاب کنید .

در این مرحله باید به Mailtrack اجازه دهید ، تا به حساب جیمیل شما متصل شود .بنابراین روی دکمه اجازه دادن ( Allow ) کلیک کنید .

در این صفحه اگر می خواهید از نسخه رایگان Mailtrack استفاده کنید ، روی گزینه Sign Up Free کلیک کنید .

در نهایت روی دکمه Go To Gmail کلیک کنید تا جیمیل شما باز شود .

اکنون باید نماد جدید Mailtrack ( دو تیک آبی ) را در گوشه سمت راست بالای پنجره جیمیل مشاهده کنید .همزمان باید ایمیل هشداری از طرف گوگل دریافت کرده باشید ، که به شما هشدار می دهد که Mailtrack به حساب گوگل شما دسترسی دارد .

فعال کردن رسید  خوانده شدن ایمیل توسط گیرنده

زمانی که Mailtrack فعال باشد ، شما هنگام نوشتن ایمیل باید علامت دو تیک سبز در کنارد دکمه send را مشاهده کنید .همچنین می توانید با کلیک روی این علامت ، ردیاب ایمیل را خاموش کنید یا اعلان آن را با کلیک روی آیکون زنگ ، فعال کنید .

ویژگی  خوانده شدن ایمیل توسط گیرنده در جیمیل

همچنین در قسمت ایمیل های ارسال شده ، هم می توانید وضعیت ایمیل ارسال شده ، را به وسیله Mailtrack بررسی کنید .

در نهایت شما هر زمان که بخواهید می توانید با کلیک روی آیکون Mailtrack در گوشه بالای سمت راست ( یا چپ ) ردیابی ایمیل ها با آن را خاموش کنید یا با رفتن به قسمت Settings برنامه ، برخی ویژگی ها را خاموش یا روشن کنید .

مطلب مرتبط :
چگونه یک لیست ایمیل برای ارسال گروهی ایمیل ها در جیمیل درست کنیم ؟
چگونه در Gmail ایمیل های زمان بندی شده ارسال کنیم ؟
چگونه در Gmail یک ایمیل محرمانه ارسال کنیم ؟

منبع groovypost



جدیدترین مطالب

[smartslider3 slider="9"]

One thought on “چگونه می توانیم رسید خوانده شدن ایمیل توسط گیرنده را در Gmail فعال کنیم ؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *