آموزش پاک کردن تصویر زمینه عکس به ساده ترین شکل

pilot background burner

گاهی اوقات ما به تصاویری نیاز داریم که هیچ پس زمینه ای را نداشته باشند و برای پیدا کردن این تصاویر وقت زیادی را به جست و جو کردن در اینترنت صرف می کنیم.

استفاده از فتوشاپ اولین گزینه برای از بین بردن پس زمینه عکس ها می باشد اما اگر زیاد به فتوشاپ مسلط نیستید می توانید از روش ساده تر دیگری هم برای این کار استفاده کنید.در ادامه این مطلب به بررسی این دو روش برای از بین بردن پس زمینه تصاویر خواهیم پرداخت.


اگر می خواهید به سرعت و به ساده ترین شکل ممکن تصویر زمینه یک عکس را پاک کنید می توانید از وب سایت های مختلفی که برای این کار وجود دارند استفاده کنید.بدین منظور مراحل زیر را پیگیری کنید تا به سادگی یک عکس را بدون پس زمینه تحویل بگیرید.

1.ابتدا تصویر مورد نظر خود را در کامپیوتر ذخیره کنید و سپس وارد وب سایت Background Burner شوید.

2.در این سایت می توانید با کلیک کردن روی گزینه choose a photo یا با استفاده از درگ اند دراپ کردن ، تصاویر خود را در این جا آپلود کنید .

3.در این مرحله عکس شما توسط سایت پردازش خواهد شد و سپس به سرعت سایت با استفاده از الگوریتم های مشخصی تصویر پس زمینه را شناسایی و چندین مدل مختلف از عکس شما بدون تصویر زمینه را برای انتخاب در اختیار شما می گذارد.

در نهایت می توانید از گزینه select برای انتخاب و دانلود عکس پیشنهاد شده استفاده کنید .اگر نتایج کار اژدها را در اینجا نمی پسندید و نیاز دارید تا تغییراتی را خودتان روی عکس ها اعمال کنید می توانید روی گزینه touch up کلیک کنید و از ابزارهایی که در اینجا برای برش تصاویر وجود دارد استفاده کنید.

شما می توانید از زبانه Pixel Tools برای انتخاب ابزارهای مناسب استفاده کنید و یا می توانید برای دقت بیشتر از آیکن بزرگنمایی یا زوم که در سمت راست صفحه قرار دارد استفاده کنید.توجه کنید که می توانید با کلیک کردن روی زبانه کوچکی که در گوشه پایین وجود دارد ، اندازه دلخواه خود را انتخاب کنید .


یکی دیگر از امکاناتی که در این جا وجود دارد ، قابلیت جایگزین کردن یک تصویر دیگر به جای تصویر زمینه عکس می باشد .برای این کار ابتدا باید روی گزینه Replase background کلیک کنید و سپس در این صفحه می توانید از عکس های پیش فرضی که وجود دارد برای پس زمینه استفاده کنید و یا می توانید یک تصویر دیگری را از کامپیوتر خود انتخاب و برای پس زمینه در نظر بگیرید.

در نهایت باید گفت که شما می توانید در این سایت به سرعت پس زمینه یک عکس را از بین ببرید اما شاید بدست آوردن یک نتیجه خوب و حرفه ای در این جا امکان پذیر نباشد .البته خوبی این سایت این است که کاملا رایگان بوده و شما تنها به ایجاد یک حساب کاربری برای دانلود کردن تصاویر ویرایش شده نیاز دارید.

مطالب مرتبط >> بهترین برنامه های رایگان برای ساختن تصاویر کلاژ

استفاده از فتوشاپ برای پاک کردن تصویر زمینه عکس

فتوشاپ یک برنامه شگفت انگیز و با امکانات بسیار برای ویرایش عکس ها می باشد.در فتوشاپ می توان از روش های متفاوتی برای پاک کردن تصویر زمینه عکس ها استفاده کرد که در اینجا ساده ترین روش را بررسی می کنیم .

1.ابتدا تصویر مورد نظر را در فتوشاپ باز کنید و سپس ابزار Wand/Lasso را انتخاب کنید.

photoshop interface magic wand tool

2.حالا روی پس زمینه عکس کلید کنید و گزینه Delete را بزنید تا پس زمینه تصویر شما محو شود و در نهایت می توانید تصویر را به صورت png ذخیره کنید.

همان طور که گفته شده در فتوشاپ شما می توانید از روش های متفاوتی برای پاک کردن تصویر زمینه عکس استفاده کنید و اگر از روش بالا نتوانستید نتیجه دلخواه را بدست آورید باید کمی حرفه ای تر از فتوشاپ بهره ببرید .برای ایجاد تغییرات بیشتر و دقیق تر می توانید از مراحل زیر هم استفاده کنید.

photoshop screenshot

1.تصویر خود را در فتوشاپ باز کنید وسپس ابزار Background Eraser را انتخاب کنید.

2.حالا می توانید اندازه قلم خود را هم انتخاب کنید و سپس به تنظیمات بیشتر مانند زوم کردن و ایجاد Tolerance می توانید به صورت دقیق تر نقاط مورد نظر را انتخاب کنید.

photoshop screenshot 3

3.در نهایت می توانید پس از انتخاب کردن محدوده مورد نیاز به ابزار Eraser برگردید و بقیه پس زمینه را حذف کنید.

شما می توانید از روش Wand و Lasso در برنامه های ویرایش عکس دیگری مانند Pixlr هم استفاده کنید.

منبع digitaltrends



جدیدترین مطالب

[smartslider3 slider="9"]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *