آیفون 11 معرفی شد : جانشین آیفون XR با دوربین دوگانه و قیمت کم تر

آیفون 11

اپل از آیفون 11 به عنوان جانشین گوشی پرفروش آیفون XR رونمایی کرد .مدل ارزان قیمت تر آیفون های امسال از دوربین پشتی دوگانه برخوردار است و قیمت آن هم نسبت به آیفون XR حدود 50 دلار کم تر خواهد بود .


پس از فروش بالای آیفون XR در سال گذشته ، اپل امسال نسل جدید آیفون ارزان قیمت تر را هم توسعه داده است که با نام آیفون 11 شناخته خواهد شد .مانند مدل سال قبل ، آیفون 11 هم از یک نمایشگر 6.1 اینچی از نوع رتینا یا همان LCD برخوردار می باشد که به نسبت پنل های OLED به کار رفته در آیفون 11 پرو و پرو مکس کیفیت کم تری را ارائه می دهد هر چند که شیشه این نمایشگر به نسبت آیفون Xr قوی تر شده است .

مطلب مرتبط » آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس با دوربین سه گانه و پردازنده جدید معرفی شدند

این نمایشگر هم از ویژگی هایی مانند دالبی ویژن ، HDR 10 و True-tone برخوردار است و نسبت تصویر 19.5:9 را ارائه می دهد .حاشیه های اطراف نمایشگر مشابه آیفون XR می باشند و بریدگی ناچ در بالای نمایشگر به همان اندازه می باشد .

آیفون 11

بزرگترین تغییر آیفون 11 به نسبت آیفون XR در پنل پشتی و دوربین می باشد .سال گذشته آیفون XR با یک دوربین تکی 12 مگاپیکسلی واید معرفی شد اما اکنون این آیفون جدید از یک دوربین پشتی دوگانه که در یک برآمدگی مربعی شکل قرار گرفته است ، معرفی شده است .در واقع علاوه بر این دوربین اصلی یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه دید 120 درجه نیز در این جا به کار گرفته شده است که این امکان را فراهم می کند تا یک نمای 5 برابر گسترده تری در قاب داشته باشید و جزئیات بیش تری را از محیط ثبت کنید .

آیفون 11

علاوه بر این حالا قابلیت Night mode هم در این آیفون می تواند عکس های بسیار روشن در محیط های تاریک و شب را ثبت کند و از این جهت با دوربین گوشی های پیکسل گوگل رقابت می کند .این دوربین امکان فیلم برداری با وضوح 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه را دارد و شما می توانید با هر یک از سنسورها به صورت جداگانه فیلم برداری کنید .

آیفون 11
حالت عکاسی Night mode

رابط نرم افزاری جدید این دوربین به شما این امکان را میدهد که قاب بندی تصویر را برای هر یک از این دوربین ها به صورت جداگانه انتخاب کنید و جزئیات عکس هایی که با دوربین اولتراواید ثبت می کنید را مشاهده کنید .همچنین با نگه داشتن دکمه شاتر می توانید بلافاصله فیلم برداری را شروع کنید .

آیفون 11

دوربین سلفی دستگاه نیز از یک سنسور 12 مگاپیکسلی واید با قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه را برخوردار می باشد که برای علاقه مندان فیلم برداری سلفی می تواند گزینه جذابی باشد .این دوربین از قابلیت فیلم برداری اسلوموشن که اپل آن را slofies می نامد هم برخوردار می باشد .علاوه بر این سیستم Face ID اکنون کمی سریعتر از قبل می باشد و می تواند زوایای بیشتری را برای اسکن چهره پوشش دهد .

آیفون 11

iPhone 11 همانند آیفون های 11 پرو به تراشه جدید A13 Bionic مجهز می باشد که به گفته اپل این تراشه 7 نانومتری از بالاترین سرعت پردازش و پردازنده گرافیکی در بین تمام تراشه های موبایلی دنیا برخوردار خواهد بود .همچنین تمام آیفون های 11 به حافظه رم 4 گیگابایت مجهز هستند .اپل در زمان معرفی این تراشه جدید بازی Pascal’s Wager را برای عملکرد آن به نمایش گذاشت .

مطلب مرتبط » اپل واچ سری 5 با قابلیت صفحه همیشه روشن و طراحی مشابه با نسل قبل معرفی شد


آیفون 11 اپل به نسبت آیفون XR از یک ساعت عمر باتری بیشتری برخوردار می باشد اما برخلاف آیفون های 11 پرو از قابلیت شارژ سریع 18 واتی برخوردار نیست .این آیفون هم از استاندارد IP68 به جای IP67 برخوردار است که می تواند تا عمق 2 متری در آب سالم باقی بماند .از مشخصات دیگر این آیفون می توان به سیستم عامل iOS 13 ، پورت لایتنینگ ، بلوتوث نسخه 5 و اسپیکرهای دالبی دیجیتال و دالبی اتم اشاره کرد .

iPhone 11 is $50 cheaper than the XR, adds a new chipset and ultra-wide camera

در پایان باید گفت که این آیفون هم مانند آیفون XR از رنگ بندی های متنوع مانند سبز، بنفش ، زرد ، قرمز ، مشکی و سفید برخوردار خواهد بود و با قیمت های 699 دلار برای مدل 64 گیگابایتی ، 749 دلار برای مدل حافظه 128 و 849 دلار برای مدل با حافظه 256 گیگابایتی همزمان با آیفون های پرو از ده روز دیگر به فروش می رسد .

در پایان می توانید ویدیوی از نگاه نزدیک به این گوشی را تماشا کنید .

منبع theverge



جدیدترین مطالب

[smartslider3 slider="9"]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *