اولین پیش نمایش اندروید 12 منتشر شد : تغییرات زیادی در راه است

نسخه اولیه اندروید 12

گوگل اولین پیش نمایش اندروید 12 برای توسعه دهندگان را امروز منتشر کرده و اکنون دارندگان گوشی های پیکسل 3 به بالاتر می توانند این رام جدید را فلش کنند .مطابق خبرهای قبلی انتظار می رود که این نسخه از اندروید با تغییرات ظاهری و ویژگی های بسیاری منتشر شود .


این ساخت برای استفاده کاربران معمولی در نظر گرفته نشده است و بیشتر برای ایجاد یک بستر پایه در اختیار توسعه دهندگان نرم افزار است که می توانند برنامه ها و سرویس های خود را برای اندروید 12 آماده کنند .اگرچه بیشتر این تغییرات مربوط به مواردی مانند API ها ، فعالیت ها و خدمات مربوط می شود ، اما ویژگی های مهمی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم :

تغییراتی در رابط کاربری نوار اعلان : این نسخه جدید از اندروید یک پنل اعلان جدیدی را ارائه می دهد که “مدرن تر ، استفاده آسان تر و کاربردی تر از قبل شده و انیمیشن ها و حرکات بهتری هم دارد و البته شامل یک قابلیت تعویق اعلان نیز است .

تغییرات ظاهری در نوار اعلان اندروید 12

پشتیبانی بهتر از محتوا : یک API یکپارچه جدید به شما امکان می دهد تا محتوا را از یک کلیپ بورد ، صفحه کلید ، یا حتی با کشیدن و رها کردن ، انتقال دهید.. چیزهای فراتر از این موارد وجود دارد ، اما به طور خلاصه ، کاربران می توانند در اندروید 12 با سهولت بیشتری محتوای مانند عکس یا فیلم را بین برنامه ها جابجا کنند.

این نسخه پشتیبانی از AVIF را ارائه می دهد که یک فرمت تصویری جدید است که کیفیت تصویر را بدون افزایش اندازه فایل به طور قابل توجهی بهبود می بخشد و می تواند فایل های ویدئویی HEVC و HDR را به صورت سازگارتر با فرمت AVC ترانسکورت کند.

حرکات ناوبری بهتر : گوگل در اندروید 10 ژست های حرکتی را برای استفاده تمام صفحه از نمایشگر کامل کرد اما این مورد همچنان در حال بهبود است و در اندروید 12 همان طور که در تصویر گیف می توانید مشاهده کنید نسبت به اندروید 11 این جا به جایی ها سریع تر و در یک مرحله به جای دو مرحله انجام می شوند .

پیش نمایش اندروید 12
بازگشت به صفحه اصلی در اندروید 12
پیش نمایش اندروید 12
بازگشت به صفحه اصلی در اندروید 11

حالت یک دست : طبق شایعات ،نسخه بعدی اندروید یک نوع حالت کار با یک دست دارد که کاملاً کاربردی است. با این حال ، در تنظیمات در اولین نسخه پیش نمایش اندروید 12 ، دیده نمی شود .

محدود کردن برنامه ها در ابزارک پخش : ویجت پخش رسانه جدید در اندروید 11 به شما امکان محدود کردن برنامه ها را نمی دهد اما به نظر می رسد در نسخه جدید امکان غیرفعال کردن برنامه ها دلخواه برای استفاده از این ابزارک وجود خواهد داشت .

دکمه اضطراری SOS: دقیقاً مانند آنچه که در iOS وجود دارد ، می توانید دکمه پاور را سریع فشار دهید تا حالت اضطراری ایجاد شود که به صورت خودکار با مراکز امداد تماس برقرار شود .

اسکرین شات عمودی : گرفتن عکس از صفحه به صورت کامل و اسکرولی چیز بسیار کاربردی خواهد بود که به احتمال زیاد در اندروید 12 باید آن را ببینیم هر چند که در نسخه پیش نمایش اولیه به صورت پیش فرض فعال نیست .

پیش نمایش اندروید 12

علاوه بر تمام این موارد گفته شده انتظار می رود که نسخه بعدی اندروید شامل تغییرات ظاهری مثل تم های رنگی ، دکمه های بزرگتر ، اعلانات رنگی باشد و ویژگی های بیشتری مثل دو ضربه به پشت برای اجرای دستورات ، اشتراک رمز عبور وای فای از طریق Nearby Share وجود خواهد داشت .

مطلب مرتبط :
نسخه بعدی اندروید احتمالا با ظاهری متفاوت منتشر خواهد شد
تصویر زمینه جدید اندروید 12 را از هم اکنون برای خود دانلود کنید

منبع androidpolice



جدیدترین مطالب

[smartslider3 slider="9"]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *