بررسی آیفون SE جدید : حمله اپل به بازار میان رده ها

بررسی آیفون SE جدید

خوشبختانه اپل امسال تصمیم گرفته تا حضور قدرتمند تری در بازار گوشی های ارزان قیمت تر داشته باشد به همین خاطر آیفون SE جدید خود را در نهایت با قیمت پایه 400 دلار به بازار عرضه کرده است .در ادامه این مطلب با بررسی آیفون SE جدید با شما همراه خواهیم بود .


نکات مثبت :
+ دوربین با کیفیت
+ پردازنده سریع با قابلیت بروزرسانی تا چند سال
+ عمر باتری خوب
+ قیمت مناسب

نکات منفی :
_ نمایشگر با حاشیه زیاد
_ دوربین بی کیفیت در شرایط نور کم
_ نمایشگر کوچک در مقایسه با بیشتر گوشی های هم رده

بررسی آیفون SE
بررسی آیفون SE جدید

تا پیش از این علاقه مندان گوشی های آیفون که از توانایی پرداخت هزینه زیاد برخوردار نبودند ،راهی جز استفاده از گوشی های اندرویدی ارزان قیمت تر یا مدل هایی از آیفون های کارکرده یا رفرش شده نداشتند .اما حالا با وجود یک آیفون قدرتمند با قیمت 400 دلار احتمالا بازار گوشی های میان رده دچار تحولاتی خواهد شد.

اگر تاکنون با آیفون های 7 ، 8 یا 6 رو به رو شده باشید ، پس باید با ظاهر این آیفون جدید هم آشنا باشید .این شامل یک نمایشگر 4.7 اینچی با حاشیه های زیاد در بالا و پایین صفحه و یک دکمه دایره شکل یکپارچه با سنسور اثرانگشت در پایین می باشد که لبه های خمیده زیبایی دور تا دور آن را گرفته اند .

بررسی آیفون SE جدید

با این وجود ، این نوع طراحی برای سال 2020 قدیمی و کمی خسته کننده به نظر می رسد .هم اکنون تعداد زیادی گوشی اندرویدی با قیمت مشابه در بازار وجود دارد که توانسته اند حاشیه های خود را کاهش دهند .این نوع طراحی تنها برای زیبایی نیست ، بلکه به معنی داشتن یک صفحه نمایش بزرگتر در یک بدنه جمع و جورتر می باشد .

صفحه نمایش آیفون SE جدید

اگرچه حاشیه ها مزاحم هستند اما کیفیت نمایشگر آیفون SE جدید اصلا این گونه نیست و سابقه طولانی اپل در این نوع طراحی ، به معنی کیفیت ساخت بسیار بالا در این جا است .صفحه نمایش این آیفون از نوع LCD است که با وجود قابلیت True Tone می تواند رنگ ها را با نور محیط اطراف شما مطابقت دهد.

مطلب مرتبط » بررسی گوشی آیفون 11 : بهتر و ارزان تر از آیفون XR

همانند آیفون 7 و 8 ،دکمه اصلی ، یک دکمه فیزیکی نیست و با فشار دادن آن بازخوردهای لمسی را دریافت خواهید کرد که باید گفت عملکرد بسیار خوبی دارند .این آیفون دارای استاندارد IP67 می باشد که به معنای مقاومت نسبتا خوب در برابر آب و گرد و غبار می باشد ، با این حال نباید آن را برای مدت طولانی زیر آب رها کنید .برای بهره بردن از شارژ بی سیم ، بدنه پشتی شیشه ای است که هر دو ویژگی در گوشی هایی با قیمت مشابه کم یاب هستند .

بررسی آیفون SE 2

برخلاف گوشی های اندرویدی میان رده ، در این آیفون جک 3.5 هدفون حذف شده و در جعبه گوشی یک ایرپاد لایتنینگ وجود دارد که البته آداپتور آن نیست .یک شارژر استاندارد 5 واتی اپل هم به همراه گوشی ارائه می شود که البته این آیفون از شارژ سریع هم پشتیبانی می کند که شارژر آن را باید جداگانه تهیه کنید .

جدا از ظاهر این آیفون اپل دارای دو مزیت مهم می باشد، اول پردازنده قدرتمند و دوم دوربین

بدنه پشتی آیفون SE جدید

اپل برای این آیفون از تراشه A13 Bionic استفاده کرده است که همان پردازنده آیفون 11 پرو می باشد .هم اکنون این تراشه 7 نانومتری پلاس ، قدرتمندترین پردازنده در دنیای موبایل به شمار می رود بنابراین از نظر سرعت آیفون SE فوق العاده خواهد بود .نکته مهم تر این که وجود این تراشه جدید این اطمینان را می دهد که این گوشی تا چهار سال آینده بروزرسانی های جدید iOS را دریافت خواهد کرد ، چیزی که در گوشی های اندرویدی با این قیمت نهایتا تا دو سال خواهد بود .

بررسی آیفون SE جدید نشان می دهد که عمر باتری آن کاملا مناسب است اما چندان قابل توجه نیست .این گوشی دارای همان باتری آیفون 8 می باشد و برای یک روز کامل استفاده از گوشی ، جواب گو خواهد بود .

شارژ بی سیم در آیفون SE جدید

آیفون SE جدید یا 2020 فقط یک دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی در قسمت جلویی دارد.دو نکته در مورد این قسمت وجود دارد ، اول این که برای یک گوشی 400 دلاری این دوربین کاملا عالی است و هیچ گونه شکایتی نمی توان از آن داشت .دوم این که اگرچه دوربین ها خوب هستند اما برخی کمبودهای ناامید کننده ای وجود دارد که اپل می توانست حتی با این قیمت هم آنها را برطرف کند .

دوربین اصلی در شرایط روشنایی عکس های بسیار خوبی با روشنایی و جزئیات خوب و کاملا شفاف و تمیز ثبت می کند که در حقیقت در این شرایط با یک گوشی پرچمدار 1000 دلاری مانند آیفون 11 پرو می توان آن را مقایسه کرد .

به گفته اپل پردازنده A13 در این جا می تواند با استفاده از یادگیری ماشینی قابلیت عکاسی پرتره را برای هر دو دوربین فراهم کند اما برخلاف حالت پرتره تک لنز در گوشی های گوگل پیکسل ، iPhone SE از محاسبات زیر پیکسل بهره نمی برد.

نمونه عکس پرتره دوربین پشت در بررسی آیفون SE
نمونه عکس در حالت پرتره دوربین پشتی

علاوه بر ، تراشه A13 باعث به وجود آمدن ویژگی های پیشرفته ای مانند پشتیبانی از استاندارد HDR و رندر معنایی می شود که اولی برای بهتر شدن پس زمینه تصاویر و دومی می داند که از چه چیزی عکس می گیرید و برای روشنایی بهتر آن کار می کند .

اما نکته منفی در این جا مربوط به عکاسی low-light یا شرایط نور کم ، می باشد و هیچ گزینه ای برای عکاسی در حالت شب در این گوشی وجود ندارد .با توجه به این که گوگل توانسته بدون ویژگی های سخت افزاری پیشرفته ، حالت شب و موارد دیگر را به خوبی به گوشی های خود بیاورد ، پس با توجه به این پردازنده قدرتمند اپل هم می توانست این حالت و دیگر ویژگی های نرم افزاری را برای این گوشی اضافه کند .

نمونه عکس در حالت نور کم در بررسی آیفون SE
نمونه عکس در نور کم /کمبود حالت شب واضح است

از نظر فیلم برداری ، این آیفون کاملا بالاتر از رده خود می باشد و می تواند ویدیوهای 4K با تثبیت کننده نوری و نرم افزاری را ثبت کند .دامنه پویا بسیار خوب است و همچنین گزینه ای برای رسیدن به نرخ 60 فریم در ثانیه وجود دارد که تمام این ها در کم تر گوشی میان رده دیگری یافت می شود .

بررسی آیفون SE جدید

در پایان بررسی آیفون SE جدید باید نتیجه گیری کنیم که این گوشی از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است و می توانید با کمترین هزینه ممکن آیفون قدیمی 6 یا 7 خود را به این آیفون ارتقا دهید و پیشرفت های چشمگیری را تجربه کنید .این آیفون حتی می تواند آیفون های گران قیمت را هم به چالش بکشاند و تمام نیازهای واقعی شما از یک گوشی هوشمند مدرن را برطرف می کند .

منبع theverge



جدیدترین مطالب

[smartslider3 slider="9"]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *