بررسی گوشی هوآوی نوا 7i : همه چیز عالی جای گوگل خالی

هوآوی نوا 7i

هوآوی اخیرا طی مراسمی از محصولات جدید خود برای بازار ایران رونمایی کرد که در کنار گوشی های پرچمدار P40 ، گوشی میان رده هوآوی نوا 7i را هم معرفی و عرضه کرده است که با توجه به مشخصات و ظاهر زیبای این محصول ، انتظار می رود با استقبال خوبی هم مواجه شود اما یک مشکل در این جا وجود دارد و آن نبود سرویس های گوگل روی آن است .


گوشی هوآوی Nova 7i در واقع همان نوا 6 SE در بازار چین و P40 لایت در اروپا است که با این نام وارد ایران و برخی دیگر از کشورها شده است . البته این گوشی دارای یک نسخه 5G نیز می باشد که برای بازارهایی که زیرساخت این شبکه موجود است ، عرضه می شود .در هر صورت در ادامه با ما همراه باشید تا برررسی کاملی از این میان رده خوش ساخت هوآوی داشته باشیم .

بررسی گوشی هوآوی نوا 7i

نکات مثبت

+ طراحی زیبا و جمع و جو
+ عملکرد بسیار سریع
+ دوربین اصلی با کیفیت
+ عمرباتری خوب با شارژ بسیار سریع

نکات منفی

_ نداشتن سرویس های گوگل
_ نبود استاندارد IP برای محافظت دستگاه
_ فیلم برداری 4K ندارد

طراحی و صفحه نمایش

هوآوی نوا 7i به طور کلی از طراحی زیبا و مدرنی برخوردار است که نسبت به P30 Lite واقعا یک رده بالاتر قرار می گیرد .این گوشی با طول 159 و عرض 76.3 میلی متر با ضخامت 8.7 در این بازار جز مدل های جمع و جور و خوش دست به حساب می آید .اگرچه پنل پشتی و فریم این گوشی از پلاستیک ساخته شده اما به دلیل کیفیت خوب این پلاستیک شما احساس یک بدنه شیشه ای را از دست نخواهید داد .

گوشی هوآوی نوا 7i

جدا از زیبایی رنگی پنل پشتی که با یک طرح شیب دار ملایم همراه است ، نوع قرارگیری دوربین ها هم واقعا یکی از بهترین طراحی هایی است که در این دوران می بینیم.علاوه براینها ، سنسور اثرانگشت که با دکمه پاور کناری که در یک شکاف قرار گرفته طراحی بسیار بهتری از سنسورهای دایره ای شکل در پشت دستگاه می باشد .

طراحی گوشی هوآوی نوا 7i

به همان مقداری که قسمت پشتی دستگاه زیبا به نظر می رسد ، در جلوی آن هم با یک نمایشگر مدرن کم حاشیه با یک حفره در گوشه سمت چپ برای دوربین سلفی رو به رو هستیم .صفحه نمایش 6.4 اینچی از نوع LCD می باشد که از وضوح 2310 *1080 پیکسل پشتیبانی می کند و قابلیت های پیشرفته ای مانند نرخ تازه سازی بالا یا استاندارد HDR10 وجود ندارد .

صفحه نمایش گوشی هوآوی نوا 7i

نکته منفی در این جا نور پس زمینه ناهموار در اطراف سوراخ دوربین جلو می باشد که زمانی که نور صفحه سفید باشد بیشتر آزاردهنده است .این نمایشگر دارای حداکثر روشنایی 460 نیت می باشد، که یک عدد متوسط ​​برای یک صفحه LCD است. جدا از این مورد این نمایشگر به قدری واضح است که می توانید آن را را نمایشگرهای OLED یکسان در نظر بگیرید .

سخت افزار و نرم افزار

نوا 7i به جدیدترین تراشه میان رده هوآوی یعنی کایرین 810 مجهز است که از نظر عملکرد بسیار قدرتمند نشان می دهد .این تراشه همانند تراشه های پرچمدار بر روی فرآیند 7 نانومتری TSMC ساخته شده است و ارتقا قابل توجهی نسبت به کایرین 710 محسوب می شود .این شامل یک پردازنده مرکزی هشته هسته ای با دو هسته کورتکس A76 با توان 2.27 گیگاهرتز و شش هسته کورتکس A55 با توان 1.88 گیگاهرتز.

گوشی هوآوی نوا 7i

پردازنده گرافیکی این تراشه Mali-G52 با شش هسته پردازشی می باشد که نسبت به پردازنده گرافیک چهار هسته ای در کایرین 710 ارتقا مهمی به شمار می رود .می توان گفت که کایرین 810 قدرتمند تراشه میان رده ای است که تاکنون دیده ایم.در کنار این تراشه قدرمند ، یک حافظه رم 8 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی قرار می گیرد.

مطلب مرتبط » بررسی آیفون SE جدید : حمله اپل به بازار میان رده ها

نوا 7i در اکثر بنچ مارک های معتبر نمرات بالاتری از گوشی های هم رده خود مانند گلکسی A71 با تراشه اسنپدراگون 730 و شیائومی ردمی نوت 8 پرو با تراشه مدیاتک G90T کسب کرده است و با گوشی آنر 9 X که آن هم به تراشه کایرین 810 مجهز است تقریبا عملکرد یکسانی داشته است .

این گوشی به صورت پیشفرض اندروید 10 با رابط کاربری EMUI 10 را اجرا می کند اما متاسفانه از تمام سرویس های گوگل محروم می باشد و به فروشگاه پلی دسترسی ندارد و در عوض هوآوی از فروشگاه نرم افزاری خود با نام AppGallery در این جا استفاده می کند .با این وجود شما همچنان می توانید از برنامه هایی مانند گوگل مپس ، کروم و جی بورد استفاده کنید اما جی میل و پلی استور بدون گوگل پلی سرویس کار نمی کنند .

دوربین

گوشی هوآوی نوا 7i دارای یک دوربین پشتی چهارگانه می باشد که بسیار امیدوار کننده به نظر می رسد .هرچند که همانند تمام میان رده های دیگر ، در این جا هم خبری از قابلیت های پیشرفته مانند لرزشگیر اپتیکال یا زوم چندبرابر نیست .

قیمت گوشی هوآوی نوا 7

_ دوربین اصلی : 48 مگاپیکسل با دهانه دیافراگم f/1.8 ( احتمالا سنسور IMX582 یا IMX586 سونی ) می باشد که در واقع تصاویر با وضوح 12 مگاپیکسل را می تواند ثبت کند .
_ دوربین دوم : 8 مگاپیکسل اولتراواید برای عکاسی با زاویه باز
_ دوربین سوم : 2 مگاپیکسل ماکرو برای عکاسی از فاصله 4 سانتی
_ دوربین چهارم : 2 مگاپیکسل عمق سنج برای عکاسی پرتره با پس زمینه تار

دوربین اصلی 48 مگاپیکسل که از آرایه Quad-Bayer ( ترکیب چهار پیکسل در یک پیکسل ) بدست می آید در اصل تصاویر با وضوح 12 مگاپیکسل را به شما تحویل می دهد اما شما می توانید در شرایط نور مناسب در حالت 48 مگاپیکسل با استفاده از demosaicing (بازسازی توسط درون یابی) تصاویر بسیار واضح را بگیرید .

اما استفاده از demosaeting کاری است که بسیاری از گوشی ها می توانند انجام دهند و هوآوی در تلاش است با با گزینه 48MP AI Ultra Clarity کیفیت بهتری را ارائه کند .در این حالت گرفتن یک عکس حدود شش ثانیه طول می کشید و هر عکس 6 مگابایت حجم خواهد داشت و باید گوشی را در این مدت ثابت نگه دارید اما خوب ارزشش را دارد .نمونه های گرفته شده در حالت AIM 48MP دارای جزئیات بسیار بیشتری نسبت به تصاویر معمولی 48 مگاپیکسلی هستند.

حالت شب یا night هم در این گوشی وجود دارد که می توانید در این حالت تصاویر خوبی را در شب و تاریکی بگیرید .البته مانند دیگر گوشی های هوآوی حالت های عکاسی در برنامه دوربین کمی پراکنده می باشند و در حالت Pro می توانید پارامترهایی مانند ISO یا سرعت شاتر را خودتان تنظیم کنید .

در حالت پرتره امکان تنظیم تاری پس زمینه وجود دارد . می توانید روشنایی شبیه سازی شده را تغییر دهید و همچنین می توانید مقداری زیباسازی را در مقیاس 0 تا 10 اضافه کنید.این حالت دارای کیفیت خوبی است و قسمت تار تصویر با سوژه به خوبی از هم جدا می شوند .

نمونه عکس پرتره  گوشی هوآوی P40 لایت
نمونه عکس پرتره دوربین پشت

این گوشی جدید هوآوی فاقد دوربین زوم اختصاصی است اما مانند بسیاری از دوربین های 48 یا 64 مگاپیکسلی ، گزینه ای برای زوم دوبرابری در منظره یاب دوربین وجود دارد .البته این بزرگنمایی می تواند تا شش برابر هم ادامه داشته باشد که در این صورت کیفیت تصاویر بسیار کم و به درد نخور خواهند بود .

دوربین اصلی می تواند تنها ویدیوهایی با وضوح 1080 پیکسل یعنی FHD را با نرخ 30 فریم در ثانیه ضبط کند و امکان فیلم برداری 4K که در بیشتر میان رده های امسال دیده می شود ، وجود ندارد .

مطلب مرتبط » بررسی کامل گوشی گلکسی A51 : میان رده جدید سامسونگ با دوربین چهار گانه

دوربین سلفی دستگاه از یک سنسور 20 مگاپیکسل با دیافراگم F/2.0 و فوکوس ثابت بهره می برد .این دوربین در شرایط نور مناسب می تواند عکس های خوبی بگیرد ، رنگ ها در اینجا بسیار دقیق هستند ، و کنتراست خوب است.

حالت پرتره دوربین جلو به اندازه دوربین پشتی با کیفیت نیست چرا که در اینجا سنسور عمق سنج وجود ندارد.با این حال هنوز هم می توانید این پرتره ها را در شبکه های اجتماعی خود به کار ببرید .نکته جالب وجود حالت Night در دوربین سلفی است که باعث می شود تصاویر با جزئیات بیشتری را در شب بتوانید بگیرید .

باتری

قیمت گوشی هوآوی نوا 7i

Nova 7i از یک باتری بزرگ با ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که از قابلیت شارژ سریع 40 واتی پشتیبانی می کند و با همان آداپتور در جعبه می تواند شارژ باتری را در عرض نیم ساعت از 0 به 70 درصد برساند در حالی که برای شارژ کامل به 64 دقیقه زمان نیاز دارد .عمر باتری بسیار خوب است و شما می توانید بیش از یک روز با دستگاه صحبت کنید یا 16 ساعت فیلم تماشا کنید یا به مدت 18 ساعت مدام وب گردی کنید .

سایر مشخصات

این گوشی به یک پورت شارژ USB 2.0 Type C مجهز است و خوشبختانه جک 3.5 هدفون هنوز باقی مانده است .اسپیکرهای معمولی این گوشی از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و فناوری های دیگر مانند بلوتوث نسخه 5 و NFC نیز در دسترس می باشند .

بررسی گوشی هوآوی P40 لایت

در پایان باید گفت که هوآوی نوا 7i یا همان P40 لایت یک ارتقا قابل توجه نسبت به P30 لایت است که از یک نمایشگر بزرگتر ، عملکرد پردازشی بسیار بهتر ، یک دوربین ماکرو بیشتر و همچنین باتری بهتر با شارژ بسیار سریع تر برخوردار است .تنها مزیتی که P30 لایت نسبت به این مدل جدید دارد ، مربوط به وجود سرویس های گوگل می باشد .

این گوشی در رنگ های مشکی نیمه شب ، صورتی و سبز تیره ، با برچسب قیمت 240 یورو یکی از بهترین گوشی های میان رده امسال خواهد بود اما در هر صورت نبود سرویس های گوگل روی آن می تواند کمی برای علاقه مندان نگران کننده و آنها را از خرید این گوشی منصرف کند .

منبع gsmarena


[smartslider3 slider=”9″]

جدیدترین مطالب

[smartslider3 slider="9"]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *