روش های مختلف برای اسکن کدهای QR با گوشی اندرویدی

اسکن کد QR

کدهای QR را این روزها در محصولات زیادی از جمله بروشورها ، برخی روزنامه ها و پوسترهای تبلیغاتی می بینیم که دسترسی به منابع آنلاین را بدون نیاز به کپی کردن آدرس های اینترنتی طولانی فراهم می کند .همچنین این کدها روش بسیار خوبی برای اشتراک رمزعبور وای فای و اطلاعات مخاطب می باشند.در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با روش های مختلف اسکن کدهای QR آشنا شوید .


اسکن کدهای QR به روش های مختلفی قابل انجام است و خوشبختانه این روزها اکثر گوشی های اندرویدی شامل راه حل های داخلی برای این کار می باشند که باعث می شود دیگر نیازی به نصب یک برنامه جداگانه نباشد . علاوه بر این ، یک وب سایت سبک وجود دارد که اسکن این نوع بارکدها را بدون ردیابی و تبلیغات انجام می دهد و برخی از مرورگرها حتی از اسکنر داخلی نیز برخوردارند .

از گوگل Lens استفاده کنید

تقریبا هر گوشی اندرویدی دارای اپلیکشن Google می باشد و این برنامه دارای یک ابزار اسکن داخلی به نام لنز می باشد .به کمک این ابزار شما می توانید اشیاء ، نشانه های برجسته ، متن و اعدادی را که در دنیای واقعی مشاهده می کنید ، شناسایی کنید و البته قادر به اسکن و پردازش QR و بارکدها هم می باشد .

اسکن کدهای QR با گوگل لنز

روش های مختلفی برای دسترسی به گوگل Lens وجود دارد ، اما اگر نمی خواهید برنامه رسمی آن را نصب کنید ، می توانید با مراجعه به گوگل اسیستنت یا حتی با استفاده از گوگل Photos ، روی نماد لنز مشابه تصویر بالا ضربه بزنید .سپس باید منظره یاب دوربین را در مقابل کد نگه دارید تا زمانی که پردازش آن تمام شود و لینک به شما داده شود .اگر مقادیر دیگری ، مانند اعداد یا رمزهای عبور ، در کد ذخیره شده اند ، باید روی دکمه جستجو در انتهای منظره یاب ضربه بزنید.

همچنین توجه داشته باشید که وقتی برای اولین بار از این ابزار استفاده می کنید باید با شرایط و قوانین آن موافقت کنید و مانند هر سرویس ابری دیگری در این جا هم تصویر برای پردازش به سرورهای گوگل ارسال می شود که اشکالی هم ندارد .اگر نمی خواهید این کار را انجام دهید ، یکی از راه حل های دیگر را امتحان کنید.

برنامه دوربین خودتان را امتحان کنید

برخی از گوشی ها دارای اسکنر یکپارچه QR هستند. به عنوان مثال ، می توانید اسکن را در تنظیمات دوربین سامسونگ فعال کنید یا از Bixby Vision استفاده کنید. همچنین یک میانبر برای اسکنر داخلی کد QR در قسمت تنظیمات سریع گوشی های سامسونگ وجود دارد که به راحتی با کشیدن نوار اعلان در دسترس می باشد .

مطلب مرتبط » آموزش به اشتراک گذاری رمز عبور Wi-Fi با استفاده از بارکد

در گوشی های گوگل پیکسل و برخی از دستگاه های اندروید one نیز می توانید به Lens در برنامه دوربین دسترسی داشته باشید و به راحتی با ضربه زدن روی این گزینه با دوربین گوشی کدها را اسکن کنید .

از این برنامه وب استفاده کنید

تعداد زیادی برنامه در پلی استور وجود دارد که به شما امکان اسکن کدهای QR را می دهند ، اما بسیاری از آنها دارای ویژگی های اضافی ، تبلیغات یا شیوه های ردیابی هستند که به هیچ وجه نیازی به آنها ندارند .به همین دلیل ما به جای آنها یک برنامه وب منبع باز را پیشنهاد می کنیم که در qrcodescan.in قابل دسترسی است.

اسکن کدهای QR با وب سایت

در این وب اپلیکیشن تنها باید اجازه دسترسی به دوربین را بدهید و به محض تشخیص یک کد ، در یک پنجره باز شو به شما نشان می دهد که محتوای این کد چیست .همچنین می توانید با استفاده از دکمه دوربین شناور در گوشه پایین سمت راست صفحه، کدهای موجود در تصاویر را هم اسکن کنید .

پیشنهاد می کنیم که برای راحت تر شدن کار با این برنامه وب ، روی منوی سه نقطه مرورگر کروم خود ضربه بزنید و سپس گزینه Add to Home screen (افزودن به صفحه اصلی ) را انتخاب کنید تا یک میان بر برای دسترسی سریع به این وب سایت در صفحه اصلی شما ظاهر شود تا درست همانند یک برنامه معمولی بتوانید با آن کار کنید حتی در حالت آفلاین .

از یک مرورگر دیگر استفاده کنید

مرورگر گوگل کروم در حالی که از اسکن کد QR در نسخه iOS پشتیبانی می کند که این امکان در نسخه اندرویدی وجود ندارد .اما مرورگرهای دیگری مانند فایرفاکس و سامسونگ اینترنت می توانند این کار را برای شما انجام دهند .در فایرفاکس با ضربه زدن روی نوار آدرس می توانید گزینه اسکنر را در بالای صفحه کلید خودتان مشاهده کنید .

اسکن کدهای QR با مرورگر سامسونگ و فایرفاکس

همچنین مرورگر سامسونگ اینترنت که به صورت پیش فرض روی گوشی های این برند نصب شده و برای دیگر گوشی ها هم در دسترس است ، دارای این ابزار می باشد که باید ابتدا به تنظیمات این برنامه بروید و از قسمت Useful features ( ویژگی های مفید ) ، اسکنر QR code را فعال کنید تا سپس آن را در کنار نوار آدرس مرورگر مشاهده کنید .

منبع androidpolice



جدیدترین مطالب

[smartslider3 slider="9"]

One thought on “روش های مختلف برای اسکن کدهای QR با گوشی اندرویدی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *