این پلی استیشن 5 است : نسل بعدی کنسول بازی سونی اینجاست

PS5

سونی پس از مدت طولانی در نهایت شب گذشته از طراحی کنسول نسل بعدی خود که قرار است در تعطیلات سال 2021 عرضه شود رونمایی کرد .پلی استیشن 5 برخلاف شایعات قبلی ظاهری بسیار مدرن و هیجان انگیزی دارد که مطابق با کنترلر Dual Sense خود دارای یک طراحی سفید و مشکی با نور LED آبی رنگ می باشد .


PS5 همانند کنسول ایکس باکس سری X در حالت اول به صورت عمودی قرار می گیرید که همانند کنسول های نسل قبلی برای این کار نیاز به یک پایه دارد .البته همان طور که انتظار دارید این کنسول می تواند به صورت افقی در زیر تلویزیون شما هم قرار بگیرد و طراحی آن به گونه ای است که تهویه هوا از بین بدنه اصلی و پنل های سفید کناری به خوبی انجام می شود .همچنین درگاه های USB-A و USB-C هم در قسمت جلویی قرار دارند .

نسخه اصلی پلی استیشن 5

اما پلی استیشن 5 در دو مدل طراحی و عرضه خواهد شد :یک نسخه اصلی با درایو Blu-ray 4K و یک نسخه کاملا دیجیتال .مدل دیجیتال PS5 به دلیل نداشتن درایو نوری بسیار باریک تر و متقارن تر از نسخه معمولی است و البته حذف شدن درایو باید به معنی ارزان تر بودن این نسخه باشد اما سونی هنوز هیچ اطلاعاتی راجع به قیمت گذاری این کنسول ها نداده است.

Sony unveils the PlayStation 5 and PlayStation 5 Digital Edition hardware

سونی تعدادی لوازم جانبی هم در کنار این کنسول معرفی کرده که از جمله آنها می توان به یک ایستگاه شارژ برای کنترلر دوآل سنس ، دوربین HD جدید ، هدفون بی سیم Pulse 3D و یک ریموت کنترل از راه دور اشاره کرد .هنوز قیمت هیچ یک از این لوازم اعلام نشده و مشخص نیست که کدام یک به همراه کنسول عرضه می شوند .

لوازم جانبی پلی استیشن 5

در ماه های اخیر سونی و مایکروسافت اطلاعات بیشتری راجع به کنسول های بازی نسل جدید خود ارائه کرده اند و همان طور که قبلا مشخص شده بود پلی استیشن 5 از یک پردازنده سفارشی شده هشت هسته ای AMD Zen 2 و یک پردازنده گرافیکی AMD-RDNA 2 سفارشی بهره می برد.همچنین هر دو پردازنده با فرکانس متغیر قدرت 10.28 ترافلاپس را پشتیبانی می کنند.

PS5/XboxSeries X

سونی همچنین از یک حافظه ذخیره سازی اختصاصی 825 گیگابایت SSD با عملکرد 5.5 گیگابایت در ثانیه برای افزایش سرعت لود بازی ها استفاده می کند.برای بهره گیری از این سرعت خواندن بالا نیاز به نصب همه بازی ها در حافظه SSD داخلی است .PS5 از خروجی تصویر 8K با جلوه های نورپردازی پویا ، وضوح 4K با نرخ تازه سازی 120 هرتز و صدای سه بعدی پشتیبانی می کند .

نسخه مشکی پلی استیشن 5

کنترلر دوآل سنس PlayStation 5 که چند ماه پیش معرفی شده هم از قابلیت هایی مانند محرک های تطبیقی ، بازخورد haptic و دکمه جدید create برای اشتراک گذاری محتوای بازی برخوردار است که همانند کنترل PS4 داری یک پد لمسی مرکزی و دو دکمه آنالوگ می باشد .

مطلب مرتبط » سونی تاکنون 100 میلیون دستگاه پلی استیشن 4 فروخته است

کنترلر دوآل سنس پلی استیشن 5

خوشبخانه PS4 از اکثر بازی های PS4 که قریب به 4 هزار عنوان می باشد ، پشتیبانی می کند که به گفته سونی انتظار می رود که بازی های سازگار با فرکانس افزایش یافته در PS5 اجرا شوند تا بتوانند از نرخ فریم بالاتر و وضوح بالقوه بالاتر بهره مند شوند.

منبع theverge



جدیدترین مطالب

[smartslider3 slider="9"]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *