گوشی میان رده نوکیا X71 معرفی شد : اولین گوشی نوکیا با صفحه نمایش حفره دار

نوکیا x71

شرکت HMD که مدت هاست گوشی هایی با برند نوکیا را تولید می کند ، امروز رسما از گوشی میان رده نوکیا X71 در کشور تایوان رونمایی کرد .این گوشی اولین گوشی نوکیا محسوب می شود که از طراحی تمام صفحه با نمایشگر حفره دار برای دوربین جلو برخوردار می باشد .در ادامه با بررسی بیشتر این گوشی همراه ما باشید.


HMD Global که در اوایل اسفند ماه و در کنگره جهانی موبایل از گوشی پرچمدار نوکیا 9 Purview با دوربین پنج گانه رونمایی کرده بود حالا مطابق وعده قبلی از گوشی میان رده نوکیا X71 رونمایی کرده است .

نوکیا X71 دارای یک نمایشگر 6.3 اینچی با وضوح 2316*1080 یا FULL HD+ می باشد .این نمایشگر که از نوع LCD می باشد به کمک طراحی دوربین سلفی حفره دار یا punch hole از نسبت بالای 93 درصدی نمایشگر به بدنه برخوردار می باشد .همچنین قسمت جلویی و پشتی گوشی از جنس شیشه و فریم آلمینیومی ساخته شده است .

در قسمت پشتی نوکیا X71 یک دوربین سه گانه به همراه دکمه مربوط به سنسور اثر انگشت دیده می شود .این دوربین که توسط کارل زایس ساخته شده است از یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/1.8 ، لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور 5 مگاپیکسلی عمق سنج استفاده می کند .همچنین دوربین سلفی این گوشی میان رده از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 استفاده می کند .

Nokia X71

شرکت HMD برای این گوشی از تراشه 14 نانومتری اسنپدراگون 660 استفاده کرده که این تراشه از یک پردازنده مرکزی (CPU) هشت هسته ای در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو 512 بهره می برد .6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی برای این گوشی در نظر گرفته شده است که امکان افزایش ظرفیت ذخیره سازی تا 256 گیگ هم با استفاده از رم میکروSD وجود دارد .

Nokia X71

نوکیا X71 به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید 9 مجهز شده و همانند بیشتر گوشی های نوکیا این گوشی هم از پروژه اندروید وان گوگل پشتیبانی خواهد کرد و کاربران می توانند نسبت به دریافت جدیدترین نسخه های سیستم عامل اندروید در سریع ترین زمان ممکن بهره مند شوند .

از دیگر مشخصات مهم گوشی X71 می توان به باتری 3500 میلی آمپری با قابیت شارژ سریع 18 واتی (شارز بی سیم ندارد ) ، پورت USB Type C1.0 در کنار جک 3.5 هدفون و بلوتوث نسخه 5 اشاره کرد .

مطلب مرتبط : گوشی های پرچمدار هوآوی P30 و P30 pro معرفی شدند

میان رده جدید نوکیا قرار است از تاریخ 30 آوریل (11 اردیبهشت 98 ) و با قیمت 350 یورو به فروش برسد .همچنین این گوشی اولین گوشی خانواده X نوکیا است که به غیر از چین در سایر کشورها هم عرضه خواهد شد و احتمالا از نام نوکیا 8.1 پلاس در سایر کشورها برای این گوشی استفاده خواهد شد .

منبع gsmarena



جدیدترین مطالب

[smartslider3 slider="9"]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *