چگونه از اپلیکیشن Measure در آیفون استفاده کنیم؟

measure

اپلیکیشن Measure یا خط کش برای اولین بار به همراه سیستم عامل ios 12 برای گوشی های آیفون مجهز به  ARKit منتشر شد.در واقع گوشی های آیفون 6 اس به بعد به همراه آیفون SE می توانند از اپلیکیشن خط کش استفاده کنند.

اپلیکشن Measure با استفاده از تکنیک واقعیت افزوده کار می کند و می تواند با استفاده از دوربین پشتی گوشی شما اجسام را اندازه گیری کند .

در همین ابتدای مطلب باید گفت که از اپلیکیشن خط کش آیفون نمی توان برای اندازه گیری دقیق استفاده کرد در اصل دقت اندازه گیری این اپلیکیشن به اندازه ای نیست که بتوان برای اندازه گیری های دقیق از آن استفاده کرد .

روش استفاده از اپلیکیشن خط کش در آیفون :

این اپلیکیشن در حال حاضر فقط می تواند خطوط مستقیم را اندازه گیری کند و برای افزایش دقت اندازه گیری نیاز به نور بیشتری دارید تا دوربین پشتی بتواند به درستی عمل کند.

Image result for measure app iphone

برای اندازه گیری اولین کاری که باید بکنید باز کردن اپلیکشن Measure است .هر بار که شما اپلیکیشن را باز می کنید از شما می خواهد که گوشی خود را در اطراف حرکت دهید تا اپلیکشن بتواند محیط جسمی که می خواهید اندازه گیری کنید را تجزیه و تحلیل کند.

در مرحله بعد شما باید نقطه سفید رنگ را به ابتدای جسمی که می خواهید اندازه گیری کنید ببرید و با زدن دکمه + نقطه شروع اندازه گیری را مشخص کنید.

سپس شما باید گوشی خود را تا نقطه پایانی اندازه گیری حرکت دهید تا خط چین اندازه گیری به درستی حرکت کند ، در نهایت با زدن دکمه + نقطه پایانی اندازه گیری را هم مشخص کنید.

Image result for measure app iphone

پس از انجام دادن دستور العمل بالا شما می توانید مقدار اندازه گیری شده را در وسط خط چین کشیده شده ببینید و در صورت نیاز با زدن دکمه شات سفید رنگ یک عکس از اندازه گیری خود تهیه کنید.

واحد اندازه گیری پیش فرض در این اپلیکیشن اینچ است که شما می توانید در تنظیمات این برنامه آن را به متریک تبدیل کنید.

شما می توانید برای اندازه گیری اجسام مربع شکل هم مانند شکل زیر از این برنامه استفاده کنید.

Image result for measure app iphone

روش استفاده از اندازه گیری سطح (تراز) با گوشی آیفون

استفاده از این قابلیت در نسخه های قبلی ios هم وجود داشت و تقریبا تفاوتی در نسخه ios 12 نسبت به دیگر نسخه ها نداشته است و برای رفتن به محیط اندازه گیری سطح کافی است که از گزینه Level که به شکل تراز است استفاده کنید(نسخه های قبل از ios12 برای دسترسی به این امکان باید از طریق برنامه ژیروسکوپ وارد محیط level شوند.)

 

برای اندازه گیری سطح شما باید گوشی خود را روی سطح مورد نظر قرار دهید ، مشابه تصویر  زمانی که سطح شما بدون زاویه باشد ، صفحه نمایش به رنگ سبز رنگ در می آید و عدد 0 درجه را نشان می دهد ( سطح شما تراز است). همچنین با چپ و راست کردن گوشی می توانید زاویه مورد نظر خود را بدست بیاورید.

Vertical level

منبع imore


جدیدترین مطالب

[smartslider3 slider="9"]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *