گوشی های جدید نوکیا معرفی شدند : نوکیا 8.3 5G ، نوکیا 5.3 و دو مدل ارزان قیمت تر

گوشی نوکیا 8.3

شرکت HMD گلوبال با توجه به برگزار نشدن گنگره جهانی موبایل 2020 ، در نهایت تصمیم گرفت تا محصولات جدید خود را به صورت یک کنفرانس ویدیویی رونمایی کند . این شرکت در کنار گوشی قدرتمند نوکیا 5G 8.3 ،گوشی های پایین رده نوکیا 5.3 و نوکیا 1.3 را هم معرفی کرده است که در ادامه به بررسی بیشتر آنها خواهیم پرداخت .


Nokia 8.3 5G

نوکیا 8.3 5G

HMD به دلیل تغییراتی که در انتخاب پردازنده برای گوشی پرچمدار سال 2020 خود داشته نتوانسته تاکنون از این دستگاه رونمایی کند اما در عوض این شرکت از یک میان رده قدرتمند با پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم رونمایی کرده که می تواند برای علاقه مندان این برند جالب توجه باشد .

نوکیا 8.3 به یک صفحه نمایش بزرگ 6.8 اینچی از نوع LCD با وضوح 2400*1080 پیکسل مجهز شده که یک حفره کوچک در سمت چپ بالا برای دوربین سفی به چشم می خورد که بعد از نوکیا X71 دومین گوشی حفره دار این شرکت است .این صفحه نمایش از قابلیت تطبیق با نور محیط برخوردار است و همچنین می تواند فیلم های SDR را به نسبت HDR بالا ببرد.

نوکیا 8.3 5G

در قسمت پشتی این گوشی دوربین چهارگانه بر روی یک برآمدگی دایره ای شکل قرار گرفته است که دوربین اصلی 64 مگاپیکسل با دهانه دیافراگم F/1.8 و ساخته شده توسط شرکت آلمانی Zeiss است .دوربین دوم یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولتراواید برای عکاسی با زاویه باز است و دو عدد دوربین 2 مگاپیکسلی عمق سنج و ماکرو هم در کنار آن ها قرار گرفته اند .

این دوربین توانایی فیلم برداری 4k با نرخ 30 فریم در ثانیه را دارد و دوربین اولتراواید هم قادر به فیلمبرداری در نسبت تصویر سینمایی 21:9 خواهد بود.در درون حفره جلوی نمایشگر این گوشی هم یک دوربین سلفی 24 مگاپیکسل با توانایی فیلم برداری فول HD قرار گرفته که این دوربین هم ساخته شده توسط شرکت زایس می باشد .این گوشی همچنین قادر به فیلمبرداری با فرمت log است که معادل عکس برداری با فرمت RAW است که برای ویرایش حرفه ای مناسب است .

نوکیا 8.3 5G

تراشه قدرتمند اسنپدرگون 765G که بر پایه لیتوگرافی 7 نانومتری و مودم یکپارچه 5G ساخته شده است قلب تپنده نوکیا 8.3 خواهد بود که از یک پردازنده مرکزی هشت هسته ای با حداکثر توان 2.4 گیگاهرتز بهره می برد .این گوشی در در نسخه با حافظه رم 6 و ذخیره سازی 64 گیگابایت و حافظه رم 8 با ذخیره سازی 128گیگابایت در دسترس خواهد بود که امکان ارتقا با رم میکرو هم فراهم است .

نوکیا 8.3 5G

گوشی نوکیا 8.3 به صورت پیشفرض اندروید 10 را اجرا می کند و مانند اکثر گوشی های جدید نوکیا شامل برنامه اندروید One نیز است که بروزرسانی منظم این سیستم عامل تا سه سال را تضمین می کند.از مشخصات مهم دیگر می توان به باتری 4500 میلی آمپر با قابلیت شارژ سریع 18 وات ، بلوتوث نسخه 5 و البته سنسور اثرانگشت یکپارچه با دکمه پاور کناری اشاره کرده که به سنسور های دایره ای پشتی طراحی بهتری به نظر می رسد .

مطلب مرتبط » زمان دریافت بروزرسانی اندروید 10 برای گوشی های نوکیا رسما اعلام شد

قیمت نوکیا 8.3 با رم 6 حدود 650 دلار و برای مدل با رم 8 گیگابایت 690 دلار خواهد بود که در رنگ های مشکی و آبی قطبی از تابستان امسال در دسترس قرار خواهد گرفت .

Nokia 5.3

نوکیا 5.3

نوکیا 5.3 همانند اکثر گوشی های ساخته شده توسط شرکت HMD از بدنه ای شیشه ای و ساخت با کیفیت برخوردار می باشد با این حال هنوز خبری از نمایشگرهای OLED برای این میان رده ها نیست که البته به غیر از سامسونگ کم تر شرکتی از این پنل های گران قیمت تر استفاده می کند.

این گوشی جدید که جایگزین نوکیا 5.1 محسوب می شود، از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی از نوع LCD با وضوح HD+ بهره می برد که مطابق گوشی های نوکیا 6.2 و 7.2 یک بریدگی قطره ای شکل در بالا برای دوربین جلو به چشم می خورد که البته حاشیه پایین صفحه به نظر می رسد کمی کمتر شده که نکته مثبتی به شمار می رود .

نوکیا 5.3

در داخل این گوشی به تراشه 11 نانومتری اسنپدراگون 665 مجهز شده است که از پردازنده مرکزی هشت هسته ای با حداکثر توان 2 گیگاهرتز مشابه گوشی نوکیا 7.2 بهره می برد .در کنار این یک حافظه رم 3 یا 4 و یا 6 گیگابایتی قرار می گیرد و یک 64 گیگ حافظه داخلی برای ذخیره سازی در دسترس است که با رم میکرو می توان آن را ارتقا داد .

اما در قسمت پشتی این گوشی یک دوربین چهارگانه بر روی یک ماژول دایره ای شکل باریک تر شده از قبل قرار گرفته است که دوربین اصلی آن 13 مگاپیکسل با دهانه دیافراگم F/1.8 است .دوربین دوم اولتراواید 5 مگاپیکسلی است و دو عدد دوربین 2 مگاپیکسلی هم برای سنجش عمق و عکاسی ماکرو وجود دارد که خیلی انتظار زیادی نباید از این دوربین ها داشت .دوربین سلفی هم یک سنسور 8 مگاپیکسل استاندارد است و شما می توانید با دوربین پشت و جلو ویدیوهایی با وضوح فول HD ثبت کنید .

نوکیا 5.3

این گوشی به صورت پیشفرض اندروید 10 را با رابط کاربری خام ( مثل گوشی های گوگل ) اجرا می کند که می تواند تجربه کاربری ناب اندروید را ارائه کند .از مشخصات مهم دیگر می توان به باتری 4000 میلی آمپر با توان شارژ 10 وات ، پورت USB Type C ، بلوتوث نسخه 4.2 و جک 3.5 هدفون اشاره کرد .این گوشی از اردیبهشت ماه با قیمت پایه 205 دلار عرضه خواهد شد .

Nokia 1.3

نوکیا 1.3

نوکیا که بیشتر با گوشی های ارزان قیمت تر در بازار شناخته می شود باز هم محصولاتی را در این رده معرفی کرده است .گوشی هوشمند نوکیا 1.3 با قیمتی حدود 100 دلار، از یک صفحه نمایش 5.7 اینچی با وضوح HD برخوردار است .در داخل این گوشی یک تراشه 28 نانومتری با حداکثر توان 1.3 گیگاهرتز به کار گرفته شده که نباید انتظار عملکرد سریعی از آن داشت .

گوشی نوکیا 1.3

این گوشی تنها از 1 گیگابایت حافظه رم بهره می برد که البته با وجود سیستم عامل اندروید 10 نسخه Go می توان انتظار عملکردی نسبتا خوب برای این گوشی ارزان قیمت داشت .دوربین اصلی در این جا 8 مگاپیکسل با توانایی فیلم برداری HD است و دوربین جلو هم از یک سنسور 5 مگاپیکسل ساده بهره می برد .

بیشتر بخوانید » گوشی های میان رده شیائومی ردمی نوت 9 پرو و ردمی نوت 9 پرو مکس معرفی شدند

از مشخصات مهم دیگر نوکیا 1.3 می توان به پورت شارژ میکرو USB ،باتری 3000 میلی ،بلوتوث نسخه 4.2 و جک 3.5 هدفون اشاره کرد .

Nokia 5310

گوشی ساده نوکیا 5310

اما نوکیا برای علاقه مندان گوشی های ساده که تقریبا بازار این گوشی ها را در دست دارد ، یک مدل جدید به ارمغان آورده است که از طراحی زیبا و جالبی هم برخوردار است .این گوشی از یک صفحه نمایش 2.4 اینچی و یک دوربین پشتی VGA برخوردار است .16 مگابایت حافظه ذخیره سازی در این جا وجود دارد که البته امکان استفاده از رم میکرو تا 32 گیگابایت وجود دارد .

این گوشی از اینترنت 2G هم پشتیبانی می کند و با رنگ بندی متنوع به قیمت 39 یورو به فروش خواهد رسید .

منبع gsmarena/ theverge



جدیدترین مطالب

[smartslider3 slider="9"]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *