5 حرکت میانبر که در کار کردن با تلگرام باید از آنها استفاده کنید

تلگرام

در سال های اخیر سیستم عامل های محبوب موبایل به سمت یک رابط کاربری مبتنی بر حرکات پیش رفته اند که تغییرات اساسی در نوع ارتباط ما با دستگاه های خود به وجود آورده است و اکنون برنامه های مختلف هم این نوع ژست های حرکتی را پیاده سازی می کنند .به عنوان نمونه کار کردن با تلگرام اکنون با برخی از این حرکات و میانبرها جذاب تر خواهد بود .


تلگرام به سرعت ویژگی های جدید و متنوعی در اختیار کاربران خود قرار می دهد به طوری که احتمالا بسیاری از علاقه مندان هنوز با بسیاری از قابلیت ها و میانبرهایی که در این برنامه مخفی هستند ، آشنا نیستند .در ادامه این مقاله می خواهیم شما 5 حرکت جالب و مفید برای کار کردن با تلگرام به شما نشان دهیم .

1.نگاه کردن به مکالمه

بعضی اوقات می خواهید پیام هایی را بخوانید اما وقت جواب دادن به آن را ندارید.مشکل این جاست زمانی که شما پیام را بخوانید ، طرف مقابل از آن مطلع شده و جواب ندادن به آن می تواند دردسرساز باشد .یک راه حل برای این مشکل در تلگرام وجود دارد .

نگاه کردن به پیام در تلگرام بدون تیک خوردن به عنوان خوانده شده

اگر شما همانند تصویر بالا روی مکالمه مورد نظر یک لمس طولانی انجام دهید ، یک پیش نمایش از مکالمه ظاهر خواهد شد که به شما امکان می دهد چند پیام آخر را به طور کامل بخوانید بدون آنکه آنها را به عنوان خوانده شده علامت گذاری کنید .اگر هم می خواهید از همان جا پاسخ پیام را بدهید ، انگشت خود را با یک حرکت سریع به بالا ( swipe up ) بکشید .

مطلب مرتبط » نکته و ترفندهایی که برای کار کردن با صفحه کلید Gboard گوگل باید بدانید

2.برای خروج ، انگشت خود را بکشید

این یک حرکت ساده اما بسیار مفید و کاربردی است .اگر شما در حال رد و بدل کردن پیام با یک مخاطب هستید ، می توانید با کشیدن انگشت از چپ به راست صفحه ، به سرعت به لیست تمام چت ها بازگردید .

کار کردن با تلگرام / خروج از چت با کشیدن انگشت

3.برای پاسخ دادن ، انگشت خود را بکشید

این یکی از پرکاربردترین حرکاتی است که در کارکردن با تلگرام می توانید داشته باشید به خصوص در چت های گروهی با ده ها کاربر که به یک باره چندین گفت و گوی متفاوت انجام می شود و شما می خواهید به هر یک پاسخ دهید .در واقع می توانید برای جواب دادن به هر پیام ، انگشت خود را روی آن از سمت راست به چپ بکشید .

پاسخ دادن به پیام ها در تلگرام

سپس پاسخ شما با یک پیش نمایش از پیام اصلی نشان داده می شود که می توانید با ضربه زدن روی آن به طور خودکار به آن پیام بروید .شما حتی می توانید به پیام های خودتان هم این گونه پاسخ دهید .پس از این به بعد به جای این که روی پیام فشار دهید و گزینه پاسخ را انتخاب کنید به راحتی یک سوییپ به راست انجام دهید .

4.پیش نمایش استیکر

همان طور که می دانید در تلگرام تعداد زیادی استیکر برای استفاده در مکالمات وجود دارد و کاربران می توانند از استیکرهای ساخته شده خود هم برای اشتراک گذاری استفاده کنند .مشکل این است که این برچسب ها هنگام مشاهده در صفحه کلید بسیار کوچک هستند و خواندن متن داخل آن یا مشاهده دیگر جزئیات ظریف از این جا غیر ممکن است .

پیش نمایش استیکر در تلگرام

راه حل این موضوع یک فشار طولانی است .می توانید با یک لمس طولانی روی هر استیکر ، پیش نمایش بزرگتر آن را روی صفحه ببنید و مورد دلخواه خود را به خوبی بررسی و سپس ارسال کنید .این کار برای استیکرهای متحرک نیز قابل انجام است .

5.قفل صوتی و تصویری

شما می توانید در تلگرام با نگه داشتن دکمه میکروفون یک پیام صوتی برای دیگران ارسال کنید .خوب اگر حرف زیادی برای گفتن دارید و می توانید با کشیدن انگشت به سمت آیکن قفل ، همان طور که از نام آن پیداست میکروفون را قفل کرده و سپس انگشت خود را از روی میکروفون رها کنید .وقتی حرفتان تمام شد دکمه توقف را بزنید و آن را ارسال کنید .

قفل کردن پیام صوتی در تلگرام

برای ضبط و ارسال ویدیوهای کوتاه در تلگرام می توانید روی دکمه میکروفون ضربه بزنید .پس مطابق ضبط صدا می توانید برای این حالت نیز قفل را داشته باشید .

اما در آخر یک ویژگی آزمایشی در تلگرام X وجود دارد .همان طور که می دانید در نسخه اصلی تلگرام شما برای فوروارد یا ذخیره پیام ها ،باید آنها را جداگانه و یکی یکی انتخاب کنید .در تلگرام X می توانید به سادگی دو پیام را انتخاب کنید ، یکی در بالای انتخاب خود و دیگری در انتهای آن سپس از نوار ابزار بالای صفحه روی گزینه سه خط ضربه بزنید تا تمام پیام های بین این دو پیام انتخاب شوند .این به صرفه جویی در وقت شما برای انتخاب هر یک به صورت جدا کمک می کند .

کار کردن با تلگرام

در پایان امیدواریم که این مطلب به شما کمک کرده باشد تا در کار کردن با تلگرام حرفه ای تر عمل کنید .

منبع androidpolice


[smartslider3 slider=”9″]

جدیدترین مطالب

[smartslider3 slider="9"]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *